Ahlan Wasahlan
Free Image Hosting at allyoucanupload.com

Sahabat Cinta Alam
Campaign

PAS UNTUK SEMUA

Web Pilihan
Blog Terpilih
Bebaskan Palestin
Visitors
free web counter
Munajat
Free Image Hosting at allyoucanupload.com

Kelantan : Usaha mendaulatkan Syariat Islam
Saturday, September 1, 2007
Ustaz Zaharuddin menulis :

" Saya memuji negeri Kelantan yang berusaha menjunjung hak Allah dan RasulNya sehingga mendesak mereka mengaturkan undang-undang khas pemakaian atau 'dress code', dikenakan denda bagi sesiapa yang melanggarnya. Ia amat baik kerana selain mencarik hak Allah SWT, pakaian seksi yang ditayang secara terbuka boleh menjejaskan keharmonian rumah tangga orang lain."

Juga tidak ketinggalan Negara China dan Amerika juga telah mempunyai kesedaran yang sama walaupun tidak sepenuhnya.

Bagaimana pula dengan Kerajaan Malaysia yang mendakwa negaranya negara Islam, pada masa yang sama dilaksanakan pula pendekatan Islam Hadhari yang kononnya inilah Islam yang terbaik untuk ditonjol pada masyarakat. Sudahlah ia menokok nambah Islam yang sudah sempurna itu, pada masa yang sama ia tidak lebih dari slogan yang menipu masyarakat.

Usahkan ingin mengadakan dress code dan peraturan berpakaian yang sopan, lebih teruk lagi didizinkan pengeksplotasian tubuh badan wanita di media-media tanpa ada teguran dari Menteri-Menteri Agama.

Sudahlah mereka tidak melaksanakan perintah Allah yang jelas ini, bila Kelantan melaksanakannya, mereka mengkritik dan menyifatkan tindakan Kerajaan Kelantan sebagaimana tidak menghormati kaum wanita. Pulak dah...

Yang ingin menyelamatkan dan mengangkat maruah wanita dianggap tidak menghormati wanita, sebaliknya mereka mengaku mereka pejuang wanita walaupun saban hari mereka menelanjangkan wanita dalam majalah-majalah dan televisyen.

Sudahlah membiarkan masyarakatnya menjadi tidak bermaruah, dijemputnya lagi artis-artis yang berpakaian tidak senonoh untuk berkonsert di Malaysia seterusnya menjadi contoh pada masyarakat Malaysia. Apa tidaknya. dari inul yang menjadi simbol seks indonesia, ke Haifa penyanyi gelek arab, hinggalah Gwen stefani, simbol seks hollywood. Semuanya berpakaian tidak cukup dan cukup-cukup menjatuhkan martabat dan maruah kaum wanita. Inikah pejuang wanita ???

Sebaliknya, berlaku di Kelantan, sebagaimana yang diqoutekan bersama artikel Ustaz Zaharuddin di bawah, adanya usaha dari Kerajaan PAS Kelantan dalam melaksanakan tuntutan Al-Quran Sunnah.

Jadi, siapa yang patut disokong dan beri mandat kekuasaan untuk memerintah Malaysia, adakah kelompok yang sentiasa membelakangkan perintah Allah dalam pemerintahan ataupun kelompok yang berusaha mendaulatkan Syariat Islam dalam pemerintahan.

Tepuk dada, tanya iman.....sudah terang lagi bersuluh.

Labels:

posted by Tolhah @ 11:48 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
DUSTURUNA


Demi Masa
Previous Post
Archives
Pelawat
Say Something
Pelawat
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Semoga kita beroleh Keampunan ALlah SWT